O muzyce zaczarowanej w Brazylii, zakazanej w Mali, zapomnianej w Wielkiej Brytanii
10 sierpnia 2016
0
Udostępnień 0

Katowice w 2015 roku dołączyły do sieci Miast Kreatywnych UNESCO jako Miasto Muzyki. Prestiżowy tytuł zobowiązuje, a więc na Ars Independent zagoszczą dokumenty i filmy, w których muzyka gra pierwsze skrzypce.

Sekcja Miasto Muzyki to kontynuacja dotychczasowych poszukiwań filmowo-muzycznych na katowickim festiwalu. W tym roku zobaczymy trzy filmy, każdy z innego zakątka świata. Seanse odbędą się w festiwalowej klubokawiarni Drzwi Zwane Koniem przy ulicy Warszawskiej 37.

W „Wyobraź sobie świat bez muzyki”, znany ze spalenia na scenie miliona funtów Bill Drummond, niegdyś członek grup KLF i Big in Japan, przemierza Europę, by – wiedziony swoją niezwykłą wyobraźnią – przypominać, jak bardzo nie doceniamy utworów muzycznych, od kiedy są wszechobecne. Zachęca przy tym, byśmy szukali drogi do przeżywania ich na nowo, przede wszystkim spoglądając wgłąb siebie.

„Chłopiec i świat” to nominowana do Oscara, rozegrana niemal bez dialogów, magiczna animacja z Brazylii. W niezwykły sposób podkreśla uniwersalność muzycznego języka, dla którego nic nie znaczą podziały geograficzne i wiekowe.

Tego, że koncertowanie naprawdę potrafi być sprawą życia i śmierci dowodzi z kolei „Grajmy dopóki nas nie zabiją” – historia o tym, jak wprowadzenie szariatu i zdelegalizowanie muzyki wpłynęło na społeczność afrykańskiego Mali. Jednymi z bohaterów filmu jest grupa Songhoy Blues, znana w Polsce z występu na katowickim OFF Festivalu w 2015 roku.

– W tym roku na Arsie będzie jeszcze głośniej niż dotychczas. Oprócz sekcji Miasto Muzyki szykujemy dla Was kilka koncertów i taneczne afterparty z DJ-ami. Zobaczycie też sporą dawkę wideoklipów: od konkursowych Czarnych Koni, przez teledyski 360 w goglach wirtualnej rzeczywistości i wideoklipy spod znaku grozy, po sety „Perwersyjny przewodnik po polskim wideoklipie” czy „Strażnicy mainstreamu” – komentuje Bartek Sołtysik, rzecznik medialny Ars Independent.

Udostępnień 0

Comments

comments